2024-12-03 13:14:06 Prva mobilnost za projekt Wellnes Well Web u Palermu Od 26. do 28. studenoga 2024. godine u Palermu je održana prva mobilnost u sklopu Erasmus + projekta Wellnes Well Web. Partneri projekta iz Turske, Poljske, Italije, Grčke te Lolita Stanić i Lucija Petrović iz naše škole okupili su se s ciljem promicanja dobrobiti i mindfulnessa (svjesne pažnje) u obrazovnim procesima. Mobilnost u Palermu bila je ključna za početak suradnje među partnerima, razradu plana provedbe aktivnosti te usklađivanje metodoloških pristupa koji će se koristiti tijekom trajanja projekta. Više u nastavku:
Jedan od najvažnijih ciljeva prve mobilnosti bio je upoznavanje svih partnera uključenih u projekt. Predstavnici svake partnerske organizacije imali su priliku podijeliti svoja iskustva i specifičnosti svojih obrazovnih sustava, kao i razjasniti uloge koje će preuzeti u daljnjoj provedbi projekta. Kroz neformalne susrete, sudionici su uspostavili prve kontakte, razmijenili ideje i stvorili temelje za uspješnu suradnju u budućnosti. Ovaj dio mobilnosti bio je nužan za izgradnju povjerenja među partnerima i koordinaciju aktivnosti koje slijede. Drugi važan aspekt mobilnosti bio je zajednički rad na razradi detaljnog plana provedbe aktivnosti. Sudionici su raspravljali o ključnim ciljevima projekta, metodama koje će se koristiti te vremenskim okvirima za svaku fazu. Razvijeni su konkretni planovi za integraciju mindfulnessa u obrazovne programe, s naglaskom na prilagodbu postojećih kurikuluma i nastave kako bi se potaknuo razvoj emocionalne i mentalne dobrobiti učenika. Ovaj dio mobilnosti omogućio je partnerima da se dogovore o načinima suradnje i organizaciji daljnjih aktivnosti. Jedan od glavnih fokusa ove mobilnosti bio je pojam mindfulnessa, odnosno svjesne pažnje. Sudionici su imali priliku detaljnije upoznati mindfulness kao tehniku koja pomaže u smanjenju stresa, poboljšanju emocionalne stabilnosti i povećanju koncentracije. Mindfulness u obrazovanju omogućava učiteljima i učenicima da se usmjere na sadašnji trenutak, čime se potiče emocionalna ravnoteža i mentalna jasnoća. Tijekom mobilnosti, posebna pažnja posvećena je razradi metoda koje omogućuju integraciju mindfulnessa u svakodnevnu nastavu. Učitelji su dobili konkretne instrukcije kako osmisliti kurikulume u kojima će mindfulness biti sastavni dio nastave. Razrađene su različite vježbe koje se mogu primijeniti u različitim predmetima, a koje će poboljšati koncentraciju, smanjiti anksioznost i unaprijediti opću dobrobit učenika. Kroz primjere iz prakse, sudionici su naučili kako mindfulness može postati prirodni element u obrazovnim planovima i programima.
U sklopu mobilnosti, sudionici su također upoznati s 5E modelom nastave, koji se temelji na pet faza: Engage (Poticaj), Explore (Istraživanje), Explain (Objašnjenje), Elaborate (Proširenje) i Evaluate (Procjena). Ovaj model nastave stavlja naglasak na aktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja i potiče ih na samostalno istraživanje i kritičko razmišljanje. Kroz konkretne primjere, sudionici su stekli uvid u to kako 5E model može biti učinkovit alat u organizaciji nastave. Posebno je bila istaknuta primjena mindfulnessa u okviru svake od faza modela. Na primjer, u fazi Engage učenici mogu koristiti tehnike mindfulnessa za smanjenje stresa prije početka lekcije, dok se u fazi Explore potiče njihova pažnja na aktivno sudjelovanje u istraživačkim aktivnostima. Mindfulness također može biti koristan alat u fazama Elaborate i Evaluate, jer pomaže učenicima da bolje analiziraju i procijene svoja iskustva učenja. Prva mobilnost za projekt Wellnes Well Web u Palermu bila je vrlo uspješna i produktivna. Sudionici su ne samo da su se međusobno upoznali i stvorili temelje za daljnju suradnju, već su stekli konkretno znanje o integraciji mindfulnessa u obrazovni proces. Razvijeni su planovi za daljnje aktivnosti koje će uključivati uvođenje tehnika svjesne pažnje u različite aspekte nastave, a 5E model predstavlja koristan okvir za organizaciju i implementaciju tih tehnika. Ovaj projekt obećava značajan korak prema poboljšanju mentalne i emocionalne dobrobiti učenika, te će zasigurno imati dugoročne pozitivne učinke na obrazovne prakse u svim partnerskim zemljama. Lucija Petrović, nastavnica hrvatskog jezika |
O.Š. dr. Franje Tuđmana |