Wellness Well Web (KA210-SCH-000254926 ) novi je Erasmus + projekt koji će se provoditi od rujna 2024. do siječnja 2026. u našoj školi. Koordinator projekta je 3P (PADRE PINO PUGLISI) SOCIETA COOPERATIVA SOCIALE, udruga iz Sicilije,Italija, a partneri Szkola Podstawowa nr 5 im. Krola Jana III Sobieskiego iz Poljske, EPAL N. ZICHNIS iz Grčke, Sincan Şehit Abdullah Büyüksoy Bilim Ve Sanat Merkezi iz Turske te Osnovna škola dr Franje Tuđmana iz Hrvatske. Vrijednost projekta je 60 000 e.
Konkretni cilj projekta je poboljšati opću dobrobit učenika glazbom, umjetnošću, sportom,uravnoteženom prehranom u nizu aktivnosti osmišljenih od strane učitelja i stručnog tima umetanjem mindfullnessa.

Od 26. do 28. studenoga 2024. godine u Palermu je održana prva mobilnost u sklopu Erasmus + projekta Wellnes Well Web. Partneri projekta iz Turske, Poljske, Italije, Grčke te Lolita Stanić i Lucija Petrović iz naše škole okupili su se s ciljem promicanja dobrobiti i mindfulnessa (svjesne pažnje) u obrazovnim procesima. Mobilnost u Palermu bila je ključna za početak suradnje među partnerima, razradu plana provedbe aktivnosti te usklađivanje metodoloških pristupa koji će se koristiti tijekom trajanja projekta.

Jedan od najvažnijih ciljeva prve mobilnosti bio je upoznavanje svih partnera uključenih u projekt. Predstavnici svake partnerske organizacije imali su priliku podijeliti svoja iskustva i specifičnosti svojih obrazovnih sustava, kao i razjasniti uloge koje će preuzeti u daljnjoj provedbi projekta. Kroz neformalne susrete, sudionici su uspostavili prve kontakte, razmijenili ideje i stvorili temelje za uspješnu suradnju u budućnosti. Ovaj dio mobilnosti bio je nužan za izgradnju povjerenja među partnerima i koordinaciju aktivnosti koje slijede.
Drugi važan aspekt mobilnosti bio je zajednički rad na razradi detaljnog plana provedbe aktivnosti. Sudionici su raspravljali o ključnim ciljevima projekta, metodama koje će se koristiti te vremenskim okvirima za svaku fazu. Razvijeni su konkretni planovi za integraciju mindfulnessa u obrazovne programe, s naglaskom na prilagodbu postojećih kurikuluma i nastave kako bi se potaknuo razvoj emocionalne i mentalne dobrobiti učenika. Ovaj dio mobilnosti omogućio je partnerima da se dogovore o načinima suradnje i organizaciji daljnjih aktivnosti.
Jedan od glavnih fokusa ove mobilnosti bio je pojam mindfulnessa, odnosno svjesne pažnje. Sudionici su imali priliku detaljnije upoznati mindfulness kao tehniku koja pomaže u smanjenju stresa, poboljšanju emocionalne stabilnosti i povećanju koncentracije. Mindfulness u obrazovanju omogućava učiteljima i učenicima da se usmjere na sadašnji trenutak, čime se potiče emocionalna ravnoteža i mentalna jasnoća.
Tijekom mobilnosti, posebna pažnja posvećena je razradi metoda koje omogućuju integraciju mindfulnessa u svakodnevnu nastavu. Učitelji su dobili konkretne instrukcije kako osmisliti kurikulume u kojima će mindfulness biti sastavni dio nastave. Razrađene su različite vježbe koje se mogu primijeniti u različitim predmetima, a koje će poboljšati koncentraciju, smanjiti anksioznost i unaprijediti opću dobrobit učenika. Kroz primjere iz prakse, sudionici su naučili kako mindfulness može postati prirodni element u obrazovnim planovima i programima.

U sklopu mobilnosti, sudionici su također upoznati s 5E modelom nastave, koji se temelji na pet faza: Engage (Poticaj), Explore (Istraživanje), Explain (Objašnjenje), Elaborate (Proširenje) i Evaluate (Procjena). Ovaj model nastave stavlja naglasak na aktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja i potiče ih na samostalno istraživanje i kritičko razmišljanje. Kroz konkretne primjere, sudionici su stekli uvid u to kako 5E model može biti učinkovit alat u organizaciji nastave.
Posebno je bila istaknuta primjena mindfulnessa u okviru svake od faza modela. Na primjer, u fazi Engage učenici mogu koristiti tehnike mindfulnessa za smanjenje stresa prije početka lekcije, dok se u fazi Explore potiče njihova pažnja na aktivno sudjelovanje u istraživačkim aktivnostima. Mindfulness također može biti koristan alat u fazama Elaborate i Evaluate, jer pomaže učenicima da bolje analiziraju i procijene svoja iskustva učenja.
Prva mobilnost za projekt Wellnes Well Web u Palermu bila je vrlo uspješna i produktivna. Sudionici su ne samo da su se međusobno upoznali i stvorili temelje za daljnju suradnju, već su stekli konkretno znanje o integraciji mindfulnessa u obrazovni proces. Razvijeni su planovi za daljnje aktivnosti koje će uključivati uvođenje tehnika svjesne pažnje u različite aspekte nastave, a 5E model predstavlja koristan okvir za organizaciju i implementaciju tih tehnika. Ovaj projekt obećava značajan korak prema poboljšanju mentalne i emocionalne dobrobiti učenika, te će zasigurno imati dugoročne pozitivne učinke na obrazovne prakse u svim partnerskim zemljama.
Lucija Petrović, nastavnica hrvatskog jezika