TIM ZA KVALITETU
ŠTO JE SAMOVRJEDNOVANJE ŠKOLA?
Samovrjednovanje škola je proces sustavnog i kontinuiranog praćenja, analiziranja i procjenjivanja uspješnosti rada škole. Koristi se kao bitan instrument za jačanje kapaciteta škole te za napredak, razvoj i uspjeh svih dionika odgojno – obrazovnog procesa. To je proces profesionalne refleksije kroz koji škole dobro upoznaju same sebe i pronalaze najbolje načine za unaprjeđenje svoga rada. Samovrjednovanje omogućava djelatnicima škola da procjene kvalitetu svoga poučavanja i razrednog ozračja uvažavajući kontekst užeg – školskog i šireg – društvenog, socijalnog i kulturalnog okruženja.
Procesom samovrjednovanja nastoji se odgovoriti na tri temeljna pitanja:
• Koliko je dobra naša škola?
• Kako to znamo?
• Što učiniti da budemo još bolji?
Svrha je samovrjednovanja:
• potaknuti otvorenu raspravu o kvaliteti odgoja i obrazovanja na razini škole sa svim dionicima odgojno-obrazovnoga procesa (učitelji, roditelji, učenici…) te dobiti njihovo mišljenje o mogućim strategijama unaprjeđenja kvalitete
• uvidjeti koje su jake strane i koja područja rada treba unaprijediti
• razviti realističan i efikasan plan razvoja kao i strategiju za unaprjeđenje kvalitete rada škole koji će postati dio godišnjega plana rada škole
• omogućiti školi da na temelju razvojnoga plana nastavi sustavno praćenje kvalitete rada škole
Izvor: http://dokumenti.ncvvo.hr/Samovrjednovanje/2009-03-24/vodic.pdf
Prilog: http://dokumenti.ncvvo.hr/Samovrjednovanje/2009-03-24/vodic.pdf