Osnovna škola dr. Franje Tuđmana Knin

PRONAĐITE NAS I NA MREŽI

TERMINI INFORMACIJA

Poštovani roditelji,

ovdje možete pogledati termine za individualna primanja (razredna i predmetna nastava).

ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA

savjetovanje@administrator-savjetnik.hr

YouTube kanal škole

E-Dnevnikom sam:

Ispis statistike od 18. 11. 2011.

MISAO TJEDNA

"Učenje je kao

veslanje uzvodno;

čim se prestane,

odmah se kreće nazad

Lao Ce

NAŠA RUMUNJSKA AVANTURA
Autor: Antea Goreta, 28. 10. 2022.

U sklopu Erasmus + projekta My roots ,koji se provodi u našoj školi od 2020. godine, išli smo na mobilnost u Rumunjsku od 24. do 28 rujna 2020. g. Učenice naše škole su zajedno s učenicima iz Sjeverne Makedonije, Italije, Portugala, Turske i domaćina Rumunjske sudjelovali u različitim aktivnostima  koje se provode u sklopu projekta. Donosimo vam stranice dnevnika naših učenica.

subota, 24 . rujna 2022.

Probudila sam se u Brašovu, gradu u podnožju Južnih Karpata, poznatih i pod nazivom  Transilvanijske Alpe, a jutro prije u Kninu u podnožju planine Dinare. Slično zvuči samo što je Brašov puno, puno veći sa svojih 275 000 stanovnika, veći i od našeg Splita, a tek je sedmi po veličini u Rumunjskoj.

Rano smo ustale i doručkovale da bismo stigle obići stari srednjovjekovni dio Brašova. Žičarom smo došle do vidikovca na šumovitim obroncima Karpata pored kojeg je ogromnim slovima pisalo Brašov. Pogled je bio lijep, a jutro sunčano. Ispred nas se  prostirao stari srednjovjekovni Brašov sa svojim živopisnim  središnjim trgom s pravoslavnom crkvom, restoranima, fontanama i uličicama koje se granaju prepune dućana i ljudi, a  iznad sve te vreve i šarenila boja se uzdižu tornjevi velike gotičke protestantske crkve poznate kao „Crna crkva“ zbog crnih zidova nastalih nakon požara iz 17. stoljeća. Cijela atmosfera i arhitektura podsjeća na stari Zagreb jer je Brašov, kao i cijela pokrajina Transilvanija koja zauzima skoro 50 % Rumunjske, pripadao Austro-Ugarskom carstvu kao i Zagreb. Pri povratku s vidikovca prošetale smo starim gradom, odmarale se u uličnom restoranu jedući rumunjsku nacionalnu slasticu papanase. Dva spojena uštipka ili fritule od kojih je veća ispunjena mješavinom sira i šumskih plodova. Odlično, ukusno i zasitno.

Navečer smo otišle u „Escape room“ igraonicu nedaleko od našeg hotela. Igru smo igrale u dvije sobe, a nas tri smo bile glavne junakinje, detektivke koje smo otkrivale skrivene tragove, rješavale zagonetke, surađivale i logično razmišljale kako bi na kraju izašle iz sobe.

„Escape room“ nam je otkrila nastavnica Lucija i pomogla dogovoriti termin. To nam je jedva uspjelo jer su i mladi u Brašovu subotom ludi za ovom igrom. Priča i upute „hintovi“ su na engleskom jeziku pa po zanimanju mladih za ovu igru  ne čudi da mladi Rumunji, koje smo upoznali, super govore engleski. I mi smo se dobro snašle. Bilo je zanimljivo i uzbudljivo, iako na kraju nismo uspjele pobjeći.

Uzbuđene te večeri smo do kasno u noć pričale o doživljajima u escape roomu.

nedjelja, 25. rujna 2022.

Ujutro smo se digle rano, čekao nas je izlet u jedan od najbolje očuvanih europskih srednjovjekovnih gradova Sighisoaru koji se nalazi 100 km sjeverno od Brašova.

Nakon doručka našle smo se ispred hotela zajedno s ostalim učesnicima  erasmus projekta „My roots“ koji su se u naš hotel smjestili tokom večeri. Bili su to Makedonci, Portugalci, Turci i Talijani. Domaćini Rumunji su došli s velikim autobusom koji je bio spreman za putovanje u Sighisoaru. Prije ulaska u autobus upoznale smo se s ostalim učenicima i odmah sprijateljile s Makedonkama. Bile su vesele, tople i mogle smo pričati na hrvatskom jeziku.

Sighisoara je gradić veličine Solina, ali se po očuvanosti utvrđene srednjovjekovne jezgre i brojnim turistima može mjeriti s našim Dubrovnikom, kao i Dubrovnik pod zaštitom je UNESCO-a. Osnovali su ga transilvanijske Sasi, trgovci i obrtnici.

Pješačili smo do starog dijela grada i penjali se na sat-toranj visok 64 m s kojeg se kamenom popločane uličice s kućicama jarkih boja još bolje vide. Među tim kućicama je i kuća Vlada II Drakule. Tu mu se rodio i sin Vlad III koji je kasnije postao poznat kao Drakula, okrutan vladar i borac protiv Turaka. Na kući sam vidjela metalni znak zmaja, simbol njihove obitelji. Nakon pješačenja sjeli smo u turistički vlakić i provozali se gradom.

Večerali smo u velikom lijepom restoranu u obliku broda pohovanu ribu i palačinke u umaku od šumskih plodova. Navečer u hotelu, pune dojmova i novih prijateljstava opet smo zaspale kasno.

Andrea Amanović

ponedjeljak, 26. rujan 2022.

Ujutro smo se našli na autobusnoj postaji pokraj hotela. Autobusom smo krenuli u prvi posjet školi domaćinu  Nacionalnom koledžu kompjuterskih znanosti „Grigore Moisil“. Maja, Andrea i ja smo malo uzbuđene jer danas nas tri predstavljamo našu školu, grad Knin i Hrvatsku ostalim učenicima na temu igre našeg kraja nekad. Imamo malu tremu, ali nastavnica Lucija nas ohrabruje i kaže da nam je prezentacija odlična.

Škola u Brašovu je nova, a kabineti su im dobro opremljeni. Učenici su izvanredni, otvoreni, ljubazni, odlično govore engleski jezik i super su nas primili. Demonstrirali su nam neke pokuse u kabinetu kemije. Nakon obilaska skupili smo se u velikoj dvorani gdje održavaju sastanke i priredbe.

Učenici su tu prezentirali tradicijske igre svog kraja. Mi smo bile predzadnje. Odlično smo prošle, ali i ostali su bili super. Naročito simpatični i zabavni su bili učenici iz Portugala koji su demonstrirali preskakanje vijače. U početku su se zbunili, ali nakon pljeska i ohrabrenja sve je dobro krenulo. Svi smo trebali na papirić napisati neki komentar o  prezentaciju svake grupe i nalijepiti je na ploču.

Kad sam pročitala „feedback“ na naš nastup, bila sam oduševljena. Dobile smo dosta pohvala i smiješnih primjedbi. Slikale smo te papiriće i odlučile ih sačuvati za uspomenu.

U nastavku programa voditeljica je nas učenike podijelila u grupe, ali tako da se svaka grupa sastoji od članova iz različitih zemalja. Nas tri smo se razdvojile i našle u društvu drugih učenika. Svaka nova grupa je izvodila neku igru, kasnije smo prešli u dvorište škole.

Zajedničke igre su bile zabavne, smijali smo se, ali i padali. Ovo druženje će mi ostaviti puno uspomena, novih prijatelja, ali i razbijeni lakat. Posebno sam se zbližila s Rumunjkom Biancom, mojom vršnjakinjom, koja super govori engleski kao i ja. Postale smo nerazdvojne i otkrile da imamo dosta toga zajedničkog. Razmijenile smo brojeve mobitela i odlučile nastaviti druženje online kad se vratim u Hrvatsku.

Ovo je najbolje putovanje u mom životu. Brašov sam zavoljela, nagovorit ću roditelje da ga još koji put posjetimo, a mislim da bih čak mogla i živjeti u ovom gradu u Rumunjskoj.

Lucia Grebenar

petak, 27. rujan 2022.

Jutro je. Ponovo smo u školi. Domaćini su nas počastili tradicionalnim rumunjskim jelima te dodijelili potvrde o sudjelovanju u Erasmus projektu „My roots“ na temu „Tradicionalne igre“. Dobili smo i vrećicu s poklonima.

Nastavili smo se družiti igrajući se igara svake pojedine zemlje. Dečki iz Rumunjske iz koledža domaćina David i Stephan su super. Visoki IQ i „open-minded“. U njihovom društvu sam se osjećala prihvaćeno i opušteno.

Makedonke su povele kolo Makedonsko devojče. Zajedno smo zaplesali u sportskoj dvorani, a zatim i Rumunjsko kolo i druga uz glazbu iz različitih zemalja.

Poslijepodne smo autobusom otišli južnije u 25 km udaljen Bran, mjesto u kojem se nalazi nadaleko poznat Drakulin dvorac ili srednjovjekovni dvorac Bran. U njemu je bila i rezidencija rumunjske  kraljice Marije, a sam Drakula odnosno Vlad III nikad nije boravio u njemu. Dvorac je lijep i smješten na prirodnoj velikoj stijeni.

Nakon obilaska dvorca u podnožju na tržnici kupili smo suvenire i poklone za obitelj. Pri povratku smo stali u Brašovu kraj restorana i večerali uz glazbu i plesnu zabavu. Plesale smo zajedno s Turkinjama, Makedonkama, a jedna razigrana Portugalka bila je glavna. Pridružili su nam se i Talijani i Rumunji. Čak je i ravnateljica koledža zaplesala s nama. Bila je to zadnja zajednička večera. Razmijenile smo brojeve s Makedonkama. Prije dan, dva sam se zaželjela obitelji i prijatelja iz moje škole u Kninu, a sad mi se još ne rastaje od novih prijatelja i Brašova.

Zadnju večer u Brašovu u hotelskoj sobi proveli smo u smijanju, međusobnom druženju i pakiranju.

Brašov je lijep, ali ipak doma u Kninu je ljepše.