« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
7. 13:15-14:00
VELIKI ODMOR
8. 14:20-15:05
9. 15:10-15:55
VIRTUALNA KNJIŽNICA
MREŽA MALIH SLOBODNIH KNJIŽNICA HRVATSKE
Poštovani roditelji,
ovdje možete pogledati termine za individualna primanja (razredna i predmetna nastava).
Od I. do IV. razreda osnovne škole razvijaju se vještine pisanja i čitanja. Razvijanjem čitalačke pismenosti potiče se govorno i pisano izražavanje učenika, daju im se nova znanja, obogaćuje se rječnik, pomaže im se u izgradnji sustava vrijednosti i usvajanju etičkih normi, što su preduvjeti za uspješno učenje svih predmeta.
I. razred
II. razred
Dječji časopisi (poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika) - učenik treba znati prepoznati i imenovati dječje časopise (naslovnica), razlikovati dječji tisak od dnevnoga tiska i časopisa, znati prepoznati rubriku i odrediti je li ga sadržaj poučava ili zabavlja (poučno-zabavni list), razlikovati časopise prema vremenu izlaženja (tjednik, mjesečnik), stjecati naviku čitanja dječjih časopisa
Jednostavni književni oblici (kratka priča, bajka) - od učenika se očekuje da se znaju samostalno orijentirati u knjižnici i pronaći željenu knjigu, da znaju kako je knjiga opremljena (hrbat, korice, knjižni blok), da savladaju osnovnu komunikaciju s književno-umjetničkim tekstovima na razini prepoznavanja, da doživljavaju knjigu kao motivacijsko sredstvo za različite aktivnosti pričanjem priča i bajki u knjižnici, da nauče aktivno slušati, da usvajaju nove riječi i bogate rječnik
III. razred
Put od autora do čitatelja (knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj) - učenik treba znati imenovati osobe koje su važne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj), te prepoznati dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik) i podatke u knjizi
Mjesna (gradska/narodna) knjižnica (mjesna knjižnica) - posjetom knjižnici izvan škole razlikovati odjele mjesne knjižnice; učenici trebaju svladati samostalno čitanje književno-umjetničkih tekstova i poznavati aktivnosti knjižnice radi poticanja čitanja i uporabe knjižnice u učenju i kreativnom korištenju slobodnoga vremena
IV. razred
Referentna zbirka - priručnici (enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas) - učenici trebaju upoznavati referentnu zbirku i načine njezine uporabe u svrhu proširivanja znanja, trebaju znati prepoznati referentnu zbirku na različitim medijima, te znati pronaći, izabrati te primijeniti informaciju
Književno-komunikacijsko-informacijska kultura (književnoumjetnička djela, znanstveno-popularna i stručna literatura, čitalačka kultura) - učenici trebaju naučiti razlikovati pojmove te stjecati naviku služenja znanstveno-popularnim tekstom
Od V. razreda školska knjižnica uvodi učenike u svijet informacija poučavajući ih samostalnoj uporabi izvora informacija i znanja. U procesu poučavanja važno je razvijati sposobnosti procjene vrijednosti svake informacije u svrhu razvijanja osobne odgovornosti pri stjecanju vještina potrebnih za cjeloživotno učenje.
V. razred
Časopisi – izvori novih informacija (znanost, struka, sažetak) - učenik treba znati uočiti područja ljudskoga znanja (struke), prepoznati i imenovati znanosti, zapaziti njihovo grananje, čitati tekst iz časopisa s razumijevanjem i znati ga prepričati
Organizacija i poslovanje školske knjižnice (signatura, autorski i naslovni katalog) - očekivanje je da učenik zna pronaći knjigu na polici uz pomoć signature, objasniti kataložni opis i pronaći knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga
VI. razred
Samostalno pronalaženje informacija (uvod u UDK, popularno-znanstvena i stručna literatura) - učenik će razumjeti sustav Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) kojom se klasificiraju popularno-znanstvena i stručna djela te prema njemu znati pronaći knjigu u bilo kojoj knjižnici, služiti se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave
Predmetnica – put do informacije (katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici) - učenik treba samostalno rabiti predmetnicu, izabrati tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadaća
VII. razred
Časopisi na različitim medijima (tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat) - učenik treba znati izabrati i uporabiti podatke iz različitih časopisa pri oblikovanju informacija, treba znati citirati, pronaći citat i uporabiti ga, usvojiti citiranje literature pri izradbi referata i zadaća istraživačkoga tipa, razumjeti važnost i svrhu pravilnoga citiranja literature u tijeku pisanja samostalnoga rada, te usvojiti pojam autorstva (poštovati intelektualno vlasništvo u uporabi i kreiranju informacija)
Mrežni katalozi (mrežni katalog ili e-katalog ili online katalog) - učenik treba biti osposobljen pretraživati fondove knjižnica putem e-kataloga, znati pronaći odgovor na pitanje ima li određena knjižnica neku jedinicu knjižnične građe, koliko ih ima i koji im je trenutačni status, treba samostalno uočiti koje knjige nekoga autora ima knjižnica; učenik treba znati razlikovati tiskani i elektronički časopis
VIII. razred
Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica (Nacionalna i sveučilišna knjižnica, narodna, specijalna i školska knjižnica; online katalog i online informacija) - važno je da učenici razumiju sustav pojedinih vrsta knjižnica u RH i u svijetu; da samostalno pretražuju fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižne građe ili izvora informacija za samostalnu izradbu učeničkog rada
Uporaba stečenih znanja (znanje, informacija, cjeloživotno učenje) - očekuje se da učenici steknu znanje o međupredmetnom povezivanju knjižnično-informacijskih znanja s drugim predmetima, da su osposobljeni čitati s razumijevanjem i prepričavati vlastitim riječima, raditi bilješke i pisati sažetak te primijeniti stečena znanja i vještine u cjeloživotnom učenju