Protokol o radu školske knjižnice Osnovne škole dr. Franje Tuđmana Knin u uvjetima bolesti COVID-19
sastavljen je u skladu sa Smjernicama za rad školskih knjižnica u uvjetima bolesti COVID-19 (HZJZ, NSK te Hrvatskog zavoda za knjižničarstvo) koje propisuju pružanje usluga korisnicima u skladu s mogućnostima svake pojedine knjižnice, odnosno prostornim uvjetima, a u skladu s organizacijom rada škole i dogovorom s ravnateljima.
Rad školske knjižnice Osnovne škole dr. Franje Tuđmana odvija se u skladu s mjerama suzbijanja epidemije bolesti COVID-19, a usluge školske knjižnice korisnicima su dostupne prema ograničenom načinu rada.
Kako bi se smanjio broj ulazaka u prostorije knjižnice, korisnici se upućuju na provjeru dostupne građe u e-katalogu školske knjižnice, na poveznici http://library.foi.hr/lib/index.php?B=1451
Korisnici su dužni pridržavati se svih objavljenih aktualnih mjera prema sljedećem PROTOKOLU ZA KORISNIKE:
- Broj korisnika koji istovremeno mogu boraviti u prostorijama knjižnice i čitaonice je ograničen (6 korisnika iz istog razrednog odjela.). Podatak o broju korisnika koji istovremeno mogu boraviti u prostoru knjižnice istaknut je na ulaznim vratima knjižnice.
- Kako bi se osigurao propisani razmak te smanjio fizički kontakt korisnika u prostorijama knjižnice, a poštujući propisane standarde i mjere, korisnike se upućuje na prethodnu najavu i dogovor s knjižničarkom (putem Viber ili Whatsapp aplikacije, Teamsa ili telefonski na 022 460-415).
- Prije ulaska u prostor knjižnice obvezno je poštivati važeća pravila škole o ponašanju u zajedničkim prostorijama, a u skladu s propisanim epidemiološkim mjerama.
- Prilikom ulaska u knjižnicu korisnici moraju obvezatno dezinficirati ruke (sredstvo za dezinfekciju se nalazi ispred knjižnice).
- Nema slobodnog pristupa policama s knjigama. Knjižničarka donosi korisnicima traženu građu (knjige i dr.).
- Lektirne naslove za pojedini razredni odjel posudit će učitelj/ica razredne nastave odnosno nastavnik/ca hrvatskog jezika na način da prethodno prikupi članske iskaznice učenika toga razreda i uz prethodnu najavu pošalje 1-2 učenika ili dođe osobno podignuti zaduženu građu koju će korisnicima podjeliti u razredu. Isti postupak se primjenjuje i pri povratu građe s razlikom što se vraćene knjige odlažu u kutiju ispred knjižnice, a inventarni broj se zapiše na papir koji se predaje knjižničarki (zbog razdužIvanja građe).
- Obvezatno je pridržavanje propisanog razmaka od najmanje 1,5 metra između pojedinih osoba u knjižnici i čitaonici.
- Obvezno je držati udaljenost od knjižničnog pulta od 1metar.
- U čitaonici je dopušteno korištenje samo radnih stolova uz koje je postavljena stolica. Nije dopušteno premještanje stolova i stolica.
- Obvezatna je karantena vraćene građe u trajanju od 24 do 72 sata što može utjecati na dostupnost građe za posudbu.
- U slučaju da se korisnik ne pridržava propisanih mjera i nakon što je upozoren, bit će mu onemogućeno služiti se uslugama školske knjižnice, o čemu će biti obaviješten razrednik, ravnatelj i Stručna služba Škole.
- Sve druge aktivnosti (izvannastavne, projekti, natjecanje u čitanju, izložbe, radionice i sl.) provodit će se online i u manjim nemješanim skupinama prema dogovoru, uz pridržavanje epidemioloških mjera.
Knin, 7. rujna 2020.
Ivona Šimunović Lukić, dipl. knjiž., prof.