preskoči na sadržaj

Osnovna škola dr. Franje Tuđmana Knin

Login
LOGO ŠKOLE

Tražilica
Kalendar
« Siječanj 2025 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

VIZIJA I MISIJA

 

 

MI SMO ENABLE ŠKOLA

Oglasna ploča
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Forum
Arhiva dokumenata
RASPORED ZVONA

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

 3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR

 4. 10:45-11:30

 5. 11:35-12:20

 6. 12:25-13:10

 7. 13:15-14:00

VELIKI ODMOR

8. 14:20-15:05

9. 15:10-15:55

 

 

VIRTUALNA KNJIŽNICA

 

 

MREŽA MALIH SLOBODNIH KNJIŽNICA HRVATSKE

 

PRONAĐITE NAS I NA MREŽI

TERMINI INFORMACIJA


Poštovani roditelji,

ovdje možete pogledati termine za individualna primanja (razredna i predmetna nastava).

MISAO TJEDNA

    

"Učenje je kao

veslanje uzvodno;

čim se prestane,

odmah se kreće nazad

Lao Ce

 

 

 

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Prva mobilnost za projekt Wellnes Well Web u Palermu
Autor: Ivona Šimunović Lukić, 3. 12. 2024.

Od 26. do 28. studenoga 2024. godine u Palermu je održana prva mobilnost u sklopu Erasmus +  projekta Wellnes Well Web. Partneri projekta iz Turske, Poljske, Italije, Grčke te Lolita Stanić i Lucija Petrović iz naše škole okupili su se s ciljem promicanja dobrobiti i mindfulnessa (svjesne pažnje) u obrazovnim procesima. Mobilnost u Palermu bila je ključna za početak suradnje među partnerima, razradu plana provedbe aktivnosti te usklađivanje metodoloških pristupa koji će se koristiti tijekom trajanja projekta.

Više u nastavku:

 


Jedan od najvažnijih ciljeva prve mobilnosti bio je upoznavanje svih partnera uključenih u projekt. Predstavnici svake partnerske organizacije imali su priliku podijeliti svoja iskustva i specifičnosti svojih obrazovnih sustava, kao i razjasniti uloge koje će preuzeti u daljnjoj provedbi projekta. Kroz neformalne susrete, sudionici su uspostavili prve kontakte, razmijenili ideje i stvorili temelje za uspješnu suradnju u budućnosti. Ovaj dio mobilnosti bio je nužan za izgradnju povjerenja među partnerima i koordinaciju aktivnosti koje slijede.

Drugi važan aspekt mobilnosti bio je zajednički rad na razradi detaljnog plana provedbe aktivnosti. Sudionici su raspravljali o ključnim ciljevima projekta, metodama koje će se koristiti te vremenskim okvirima za svaku fazu. Razvijeni su konkretni planovi za integraciju mindfulnessa u obrazovne programe, s naglaskom na prilagodbu postojećih kurikuluma i nastave kako bi se potaknuo razvoj emocionalne i mentalne dobrobiti učenika. Ovaj dio mobilnosti omogućio je partnerima da se dogovore o načinima suradnje i organizaciji daljnjih aktivnosti.

Jedan od glavnih fokusa ove mobilnosti bio je pojam mindfulnessa, odnosno svjesne pažnje. Sudionici su imali priliku detaljnije upoznati mindfulness kao tehniku koja pomaže u smanjenju stresa, poboljšanju emocionalne stabilnosti i povećanju koncentracije. Mindfulness u obrazovanju omogućava učiteljima i učenicima da se usmjere na sadašnji trenutak, čime se potiče emocionalna ravnoteža i mentalna jasnoća.

Tijekom mobilnosti, posebna pažnja posvećena je razradi metoda koje omogućuju integraciju mindfulnessa u svakodnevnu nastavu. Učitelji su dobili konkretne instrukcije kako osmisliti kurikulume u kojima će mindfulness biti sastavni dio nastave. Razrađene su različite vježbe koje se mogu primijeniti u različitim predmetima, a koje će poboljšati koncentraciju, smanjiti anksioznost i unaprijediti opću dobrobit učenika. Kroz primjere iz prakse, sudionici su naučili kako mindfulness može postati prirodni element u obrazovnim planovima i programima.

  

U sklopu mobilnosti, sudionici su također upoznati s 5E modelom nastave, koji se temelji na pet faza: Engage (Poticaj), Explore (Istraživanje), Explain (Objašnjenje), Elaborate (Proširenje) i Evaluate (Procjena). Ovaj model nastave stavlja naglasak na aktivno sudjelovanje učenika u procesu učenja i potiče ih na samostalno istraživanje i kritičko razmišljanje. Kroz konkretne primjere, sudionici su stekli uvid u to kako 5E model može biti učinkovit alat u organizaciji nastave.

Posebno je bila istaknuta primjena mindfulnessa u okviru svake od faza modela. Na primjer, u fazi Engage učenici mogu koristiti tehnike mindfulnessa za smanjenje stresa prije početka lekcije, dok se u fazi Explore potiče njihova pažnja na aktivno sudjelovanje u istraživačkim aktivnostima. Mindfulness također može biti koristan alat u fazama Elaborate i Evaluate, jer pomaže učenicima da bolje analiziraju i procijene svoja iskustva učenja.

Prva mobilnost za projekt Wellnes Well Web u Palermu bila je vrlo uspješna i produktivna. Sudionici su ne samo da su se međusobno upoznali i stvorili temelje za daljnju suradnju, već su stekli konkretno znanje o integraciji mindfulnessa u obrazovni proces. Razvijeni su planovi za daljnje aktivnosti koje će uključivati uvođenje tehnika svjesne pažnje u različite aspekte nastave, a 5E model predstavlja koristan okvir za organizaciju i implementaciju tih tehnika. Ovaj projekt obećava značajan korak prema poboljšanju mentalne i emocionalne dobrobiti učenika, te će zasigurno imati dugoročne pozitivne učinke na obrazovne prakse u svim partnerskim zemljama.

Lucija Petrović, nastavnica hrvatskog jezika





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju