preskoči na sadržaj

Osnovna škola dr. Franje Tuđmana Knin

Login
LOGO ŠKOLE

Tražilica
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

VIZIJA I MISIJA

 

 

MI SMO ENABLE ŠKOLA

Oglasna ploča
Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Forum
Arhiva dokumenata
RASPORED ZVONA

1. 8:00-8:45

2. 8:50-9:35

 3. 9:40-10:25

VELIKI ODMOR

 4. 10:45-11:30

 5. 11:35-12:20

 6. 12:25-13:10

 7. 13:15-14:00

VELIKI ODMOR

8. 14:20-15:05

9. 15:10-15:55

 

 

VIRTUALNA KNJIŽNICA

 

 

MREŽA MALIH SLOBODNIH KNJIŽNICA HRVATSKE

 

PRONAĐITE NAS I NA MREŽI

TERMINI INFORMACIJA


Poštovani roditelji,

ovdje možete pogledati termine za individualna primanja (razredna i predmetna nastava).

MISAO TJEDNA

    

"Učenje je kao

veslanje uzvodno;

čim se prestane,

odmah se kreće nazad

Lao Ce

 

 

 

Mrežne stranice knjižnice Osnovne škole dr. Franje Tuđmana

DOBRO DOŠLI!

RADNO VRIJEME KNJIŽNICE:

PONEDJELJAK - PETAK

8:00 - 14:00 sati


 MREŽNI KATALOG KNJIŽNICE

 

"Čitanje sve je

 i glazba i uzdah i slika.

Kao u kuću u knjigu ulaziš smjerno.

I kao sa stranica starog stanovnika

podigneš glavu u nebo neizmjerno."

Vjekoslav Majer

 

 


Školska knjižnica poučava učenike vještinama za cjeloživotno učenje, razvija njihovu maštu i osposobljava ih za život odgovornih građana

Sukladno članku 31. Zakona o osnovnom školstvu-pročišćeni tekst (NN 69/2003.) svaka škola mora imati knjižnicu. Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno-obrazovnog i knjižničnog sustava i izravno je uključena u nastavni proces i učenje. Školska knjižnica pruža obavijesti i spoznaje bitne za uspješno uključivanje u suvremeno društvo koje se temelji na znanju i informaciji.

Nositelj programa rada je stručni suradnik knjižničar koji će knjižnicu učiniti kulturnim središtem škole i jezgrom odgojno-obrazovnog procesa. Knjižničar ostvaruje program rada u suradnji s učiteljima, nastavnicima te ostalim stručnim suradnicima, ravnateljem, roditeljima i ustanovama koje se bave odgojem i obrazovanjem djece i mladih. On provodi kontinuirani program poučavanja i osposobljavanja učenika za samostalni rad na izvorima informacija i znanja te potiče uporabu knjiga i drugih informacijskih medija u knjižnici. Posjeduje znanje i vještine potrebne za pružanje informacija i rješavanje informacijskih problema kao i stručnost za korištenje različitih izvora, kako tiskanih tako i elektroničkih.

 

Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno-obrazovnog rada i ona obuhvaća:

  1. Odgojno-obrazovnu djelatnost
  2. Stručno-knjižničnu i informacijsko-referalnu djelatnost
  3. Kulturnu i javnu djelatnost škole

 

ZADAĆE ŠKOLSKE KNJIŽNICE

  • razvijati kod učenika ljubav prema knjizi kao izvoru znanja
  • stvoriti od učenika čitatelja i omogućiti mu prostor za samostalni rad u knjižnici
  • stvoriti uvjete i olakšati proces učenja te snalaženja u moru informacija
  • osigurati i dati na uporabu sve izvore informacija svojim korisnicima pod jednakim uvjetima
  • objasniti značaj i način korištenja različitih izvora znanja
  • poučiti učenike kako samostalno obraditi zadanu temu, napisati referat
  • upućivati ih u tehnike i metode samostalnog istraživačkog rada
  • poticati kod učenika kreativnost i inventivnost
  • osigurati prostor za rad u knjižnici i izvan redovne nastave kroz izvannastavne aktivnosti vezane uz knjižnicu (literarne, likovne, stvaralačke…radionice, pomoć u učenju, učeničke klubove – Klub mladih knjižničara)
  • razvijati kod učenika svijest o vrijednostima nacionalne kulture, posebno jezika, umjetnosti i znanosti te vrijednosti multikulturalnosti
  • promicati prava djeteta i mladih kroz program rada knjižnice
  • od knjižnice stvoriti privlačno okružje za učenje i razonodu, dostupno svima bez straha i predrasuda

 

 

O KNJIŽNICI:

Školska knjižnica Osnovne škole dr. Franje Tuđmana ključna je poveznica u ostvarivanju temeljnih kompetencija cjeloživotnog obrazovanja i međupredmetnih sadržaja u školi.U sastavu škole djeluje od samog njezinog osnutka kao nezaobilazan dio odgojno-obrazovnog rada te kulturnog djelovanja ustanove.

Sama knjižnica smještena je  na drugom katu škole u prostoru od 100-ak m² u kojem se nalazi čitaonica s građom na različitim medijima te multimedijalni dio knjižnice koji zadovoljava sve potrebe učenika i nastavnog osoblja.

Knjižnica odgovara na sve zahtjeve koje nameće suvremena tehnologija te je u skladu s Nastavnim planom i programom i važećim Standardima za školske knjižnice organiziran njezin rad. Tijekom godina je sam prostor knjižnice prošao različite transformacije te je naposljetku dobio finalni izgled s novom audiovizualnom opremom i pomagalima, pratećim inventarom te pristupom internetu.

U svom fondu od oko 5.000 bibliografskih jedinica knjižnih i neknjižnih izvora, knjižnica je umrežena u Skupnom katalogu METELwin narodnih, školskih, specijalnih i visokoškolskih knjižnica te je samim time dostupna korisnicima u elektroničkom knjižničnom sustavu.

Cjelokupnim fondom, opremom i prostorom knjižnice rukovodi školski knjižničar koji kroz svoj rad nastoji implementirati stečena znanja u svakodnevnom radu s učenicima i nastavnim osobljem te suradnjom s institucijama iz šire lokalne zajednice. Time se izgrađuje imidž kako knjižnice, tako i cijele škole čineći je prepoznatljivom u društvu.

U prilog tome svjedoče mnogobrojni projekti, radionice, stručna predavanja u kojima je školska knjižnica vrlo uspješno sudjelovala. Kao mjesto susreta izravno je utjecala i obogatila život škole.

Među ostalim, treba spomenuti sudjelovanje u međunarodnom projektu "Bookmark" (Međunarodna udruga školskih knjižničara - IASL) kroz koji škola preko školske knjižnice sudjeluje već nekoliko godina zaredom, čime se povezala i ostvarila suradnju sa školama partnerima diljem svijeta kao što su Karibi, Portugal, Australija i dr.

Tu je i "Bibliocikliranje" , jedinstveni projekt s ciljem promicanja knjige, knjižnice i čitanja među mladima te zdravog načina života i zaštite okoliša vožnjom bicikla.

Ne treba zaboraviti "Moja prva knjiga", "Čitajmo na glas", "Noć knjige" te mnoge druge projekte uz kreativne i edukativne radionice, gostovanja priznatih pisaca i pjesnika, članke u Zbornicima ("Dječji odjeli kroz suradnju s javnošću"-Zbornik radova, GK "Juraj Šižgorić" Šibenik), stalnu prisutnost knjižnice u digitalnom okruženju.

Sama uloga školskog knjižničara kao osobe odgovorne u upravljanju svim navedenim resursima i zaslužnim za dosadašnje uspjehe zahtijeva permanentno stručno usavršavanje koje je potrebno kako bi se moglo kvalitetno odgovoriti na suvremene potrebe odgojno-obrazovnog procesa.

Svojim djelovanjem školski knjižničar potiče razvoj čitalačke kulture, ali i osposobljava učenike za samostalan rad pripremajući ih za sve izazove koje donosi suvremeni obrazovni proces i društvo znanja.

 

Ivona Šimunović Lukić

univ. mag. bibl., mag. educ. phil.

   

 

 

 

 


 

NOVOSTI
preskoči na navigaciju