« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
1. 8:00-8:45
2. 8:50-9:35
3. 9:40-10:25
VELIKI ODMOR
4. 10:45-11:30
5. 11:35-12:20
6. 12:25-13:10
7. 13:15-14:00
VELIKI ODMOR
8. 14:20-15:05
9. 15:10-15:55
VIRTUALNA KNJIŽNICA
MREŽA MALIH SLOBODNIH KNJIŽNICA HRVATSKE
Poštovani roditelji,
ovdje možete pogledati termine za individualna primanja (razredna i predmetna nastava).
Mrežne stranice knjižnice Osnovne škole dr. Franje Tuđmana
DOBRO DOŠLI!
RADNO VRIJEME KNJIŽNICE:
PONEDJELJAK - PETAK
8:00 - 14:00 sati
"Čitanje sve je
i glazba i uzdah i slika.
Kao u kuću u knjigu ulaziš smjerno.
I kao sa stranica starog stanovnika
podigneš glavu u nebo neizmjerno."
Vjekoslav Majer
Školska knjižnica poučava učenike vještinama za cjeloživotno učenje, razvija njihovu maštu i osposobljava ih za život odgovornih građana
Sukladno članku 31. Zakona o osnovnom školstvu-pročišćeni tekst (NN 69/2003.) svaka škola mora imati knjižnicu. Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno-obrazovnog i knjižničnog sustava i izravno je uključena u nastavni proces i učenje. Školska knjižnica pruža obavijesti i spoznaje bitne za uspješno uključivanje u suvremeno društvo koje se temelji na znanju i informaciji.
Nositelj programa rada je stručni suradnik knjižničar koji će knjižnicu učiniti kulturnim središtem škole i jezgrom odgojno-obrazovnog procesa. Knjižničar ostvaruje program rada u suradnji s učiteljima, nastavnicima te ostalim stručnim suradnicima, ravnateljem, roditeljima i ustanovama koje se bave odgojem i obrazovanjem djece i mladih. On provodi kontinuirani program poučavanja i osposobljavanja učenika za samostalni rad na izvorima informacija i znanja te potiče uporabu knjiga i drugih informacijskih medija u knjižnici. Posjeduje znanje i vještine potrebne za pružanje informacija i rješavanje informacijskih problema kao i stručnost za korištenje različitih izvora, kako tiskanih tako i elektroničkih.
Djelatnost školske knjižnice sastavni je dio odgojno-obrazovnog rada i ona obuhvaća:
ZADAĆE ŠKOLSKE KNJIŽNICE
O KNJIŽNICI:
Školska knjižnica Osnovne škole dr. Franje Tuđmana ključna je poveznica u ostvarivanju temeljnih kompetencija cjeloživotnog obrazovanja i međupredmetnih sadržaja u školi.U sastavu škole djeluje od samog njezinog osnutka kao nezaobilazan dio odgojno-obrazovnog rada te kulturnog djelovanja ustanove.
Sama knjižnica smještena je na drugom katu škole u prostoru od 100-ak m² u kojem se nalazi čitaonica s građom na različitim medijima te multimedijalni dio knjižnice koji zadovoljava sve potrebe učenika i nastavnog osoblja.
Knjižnica odgovara na sve zahtjeve koje nameće suvremena tehnologija te je u skladu s Nastavnim planom i programom i važećim Standardima za školske knjižnice organiziran njezin rad. Tijekom godina je sam prostor knjižnice prošao različite transformacije te je naposljetku dobio finalni izgled s novom audiovizualnom opremom i pomagalima, pratećim inventarom te pristupom internetu.
U svom fondu od oko 5.000 bibliografskih jedinica knjižnih i neknjižnih izvora, knjižnica je umrežena u Skupnom katalogu METELwin narodnih, školskih, specijalnih i visokoškolskih knjižnica te je samim time dostupna korisnicima u elektroničkom knjižničnom sustavu.
Cjelokupnim fondom, opremom i prostorom knjižnice rukovodi školski knjižničar koji kroz svoj rad nastoji implementirati stečena znanja u svakodnevnom radu s učenicima i nastavnim osobljem te suradnjom s institucijama iz šire lokalne zajednice. Time se izgrađuje imidž kako knjižnice, tako i cijele škole čineći je prepoznatljivom u društvu.
U prilog tome svjedoče mnogobrojni projekti, radionice, stručna predavanja u kojima je školska knjižnica vrlo uspješno sudjelovala. Kao mjesto susreta izravno je utjecala i obogatila život škole.
Među ostalim, treba spomenuti sudjelovanje u međunarodnom projektu "Bookmark" (Međunarodna udruga školskih knjižničara - IASL) kroz koji škola preko školske knjižnice sudjeluje već nekoliko godina zaredom, čime se povezala i ostvarila suradnju sa školama partnerima diljem svijeta kao što su Karibi, Portugal, Australija i dr.
Tu je i "Bibliocikliranje" , jedinstveni projekt s ciljem promicanja knjige, knjižnice i čitanja među mladima te zdravog načina života i zaštite okoliša vožnjom bicikla.
Ne treba zaboraviti "Moja prva knjiga", "Čitajmo na glas", "Noć knjige" te mnoge druge projekte uz kreativne i edukativne radionice, gostovanja priznatih pisaca i pjesnika, članke u Zbornicima ("Dječji odjeli kroz suradnju s javnošću"-Zbornik radova, GK "Juraj Šižgorić" Šibenik), stalnu prisutnost knjižnice u digitalnom okruženju.
Sama uloga školskog knjižničara kao osobe odgovorne u upravljanju svim navedenim resursima i zaslužnim za dosadašnje uspjehe zahtijeva permanentno stručno usavršavanje koje je potrebno kako bi se moglo kvalitetno odgovoriti na suvremene potrebe odgojno-obrazovnog procesa.
Svojim djelovanjem školski knjižničar potiče razvoj čitalačke kulture, ali i osposobljava učenike za samostalan rad pripremajući ih za sve izazove koje donosi suvremeni obrazovni proces i društvo znanja.
Ivona Šimunović Lukić
univ. mag. bibl., mag. educ. phil.